04 July, 2011

hAri YAng SerbA tAk KEnA

innaLillah.............

aku pon tak tau kenapa jadi cam ney yer..hari ni memang kelam kabut..padahal aku ni wat preparation bagai nak rak lagi ok..

seawal 8.oo pagi,aku dah bergegas ke kelas bahasa arab..hari ni aku bangun awal sket taw dak..sebabnye aku slalu ajer lambat masok kelas ustaz..nanti ape pulak die ngata aku kat blakang..yer la..slalu bila aku masok kelas dia lambat harusla dia usha aku pelik..tapi tak penah tegor pon nape aku lambat ke aper..pelik memang pelik..ustaz baek memang baek..tapi aku kene berwaspada..nanti dia kata aku naik kepala pulak ye tak??? tapi apa yang malang ariney,aku g kelas dia awal.. tup2 buku reference dia aku tak bawak..ambik kau...dah la buku baru dapat dan arini secara rasminyer nak guna buku.. alih2 aku tak bawak..memandangkan lam kelas juz ada 13 orang dan aku dok depan..sah2 la dia dok usha aku lagi..kali ni sebab tak bawak buku..puas aty kau kolme syam??? nak sangat tak mau buat problem lam kelas ustaz burhanuddin tu..tengok ape dah jadi..
kalo datang lambat cket tu xpe uolls..ni x bawak buku..memang resah sepanjang kelas ok..dua jam tuu....huhuhuuu..

lepas tu kan..sesudah abes kelas arab kol 10 pagi..aku pon berangan lah nak gi makan kat foodcourt ngan Diy n Umi..dah on da way..tetibe diorang cakap lepas makan nak balik..motif la aku nak makan jugak pastu balik tido jaa..memang membela makanan lam perot..So,aku tak jadi makan la dengan diorang..tiba tiba dalam perjalanan ke bilik..hati ni terasa nak makan memandangkan dah berangan kejap tadi..aku pon bergegas ke pengkalan iman..alih2 xde jual nasik lemak ok! sangat dahsyat..punya tak puas aty sebab nak makan gak..aku pon tehegeh hegeh pegi dining malinja pulak.. tengok2 nasik goreng ke aper pon xde..hilang selera aku nak makan..tak kan la nak makan nasik cedok pagi2 kan..huh..dengan hampanya aku balik bilik dan terus menjangah katilku yang empok bersama tiga bijik bantal n comforter ben 10..huhu..

pukul 12 tgh ary,aku ader kelas eco.. So,rajin lah pulak wat alarm clock kan..ye la..nanti tak terjaga kan..sedap nak tido..tetibe alarm dah berbunyik..kol 11.35am..terase awal lagi..letak kepala sat..terjaga..11.50am..oh,liatnyer nak bangun..5 minit lagilah ..ok..!!
dengan bangganya.. kejap tu aku pon bangunla dan bersiap2 pegi kelas dengan rasa tak bersalahnya even dah lambat 20 minit kononya..hihihhiihiiii.. lepas aku masok je kelas..dak kelas cam terkejut berok je tengok aku..aku pon cakap lar lam hati.. "ea,korang ney apesal..?aku lambat 20 minit je..asal tengok aku konon2 aku ney hebat sangat??"ha??..mase tu diorang wat tutorial lam kelas..diorang da ader group masing2..aku pon wat rajin la berjalan2 memandangkan xder group..tengok tutorial ader 6 soalan..tapi apesal ade yang da nak siap..kalo tak nak wat satu soalan pon tegedik2..

"ea,korang tak yah nak ternganga sangat la..aku masok lambat sket je ok"

aku tak sedar lagi..terasa bosan lam kelas sebab semua wat tutorial..masa semakin berlalu..tapi hanya beberapa minit..aku pon dok je la lepak lam tu..depan Burn..pastu dia tanya la..
"apsal ang lambat sangat hari ni?"
aku dengan bangganyer pon cakap..
"sajer la..hehehe"..
lepastu aku berpikir lagi..
"erm..lambat sangat ke arini..sambil mata mengerling manja kearah jam Casio di tanganku..
sekilas tengok..aku pon tertengok lagi.....

"MAAAAAAAAAAAAAAAKKKK BAPAKKKK !!!!!!!"

rupa2 nya..dah pukul 1.40tgh hari..!!! apa yang aku sangka kan lambat 20 minit tu..aku dah terlambat 1 jam 20 minit ok!..aku pegi kelas kol 1.20 tgh hari dan bukan 12.20 tgh ari..patot lar diorang ushar pelik..dengan perlahannyer..aku terasa malu sedikit demi sedikit..memang tak sabaq tunggu kol 2 nak kuar..mau tak nye..tadi bangga je kan..adeh..gila lah!!..and then aku terus wat bodo cam tak berlaku apa2..hehehe..

ape pengajaran yang kau dapat arini ??
jangan nak berangan sangat..tapi ape pon aku sangat hebat hari ni..hahahaa
esok cuba lagi yer..wink2>,<